Phone Repairs gebruikt uitsluitend originele onderdelen
Bij ons is er maar één kwaliteit en dat is origineel. Uw toestel blijft dus na reparatie bij ons volledig origineel! Wij gebruiken uitsluitend originele onderdelen voor alle reparaties die we uitvoeren. Kwaliteit vinden wij uiterst belangrijk. Wij staan voor ons ambacht en gaan altijd voor de perfectie en daarom kiezen wij voor het aanbieden van reparaties met uitsluitend originele onderdelen.
Bel: 073 822 0013
App ons!
Gemiddelde reactietijd: 10 minuten
Waarom wij uitsluitend originele onderdelen gebruiken?
Het antwoord is eigenlijk heel simpel, u heeft een kostbaar toestel gekocht en deze dient volledig origineel te blijven. Wij krijgen regelmatig de vraag hoe wij aan onze originele schermen en onderdelen komen. Daar maken wij geen enkel geheim van, voor veel merken kunnen wij direct bij de fabrikant of groothandel de originele schermen en andere originele onderdelen bestellen. En mocht dit niet mogelijk zinj, dan demonteren we zelf, nieuwe toestellen of kopen deze in bij demontage bedrijven. Om u toch te kunnen helpen, met uw probleem. Soms is originele onderdelen gebruiken niet meer mogelijk omdat het simpelweg niet meer te bestellen is. Dan gebruiken wij altijd de hoogst mogelijke kwaliteit die leverbaar is, dit melden wij natuurlijk aan u op voorhand.
iPhone onderdelen zijn een geval apart
Voor alle Apple reparaties gebruiken wij ‘demontage’ onderdelen. Wij kopen deze onderdelen in bij demontage bedrijven, of demonteren zelf nieuwe iPhone’s voor de onderdelen. Zij of wij kopen nieuwe iPhone’s in en demonteren deze om daarna in losse onderdelen te verkopen. Zo komen wij aan de volledig originele Apple schermen en onderdelen. De prijzen zijn helaas hoger dan de namaak onderdelen, maar zijn volledig origineel.
Daarom kan Apple ‘ontkennen’ dat niemand buiten Apple zelf aan originele onderdelen kan komen. Maar een professionele iPhone reparatie specialist kan wel een iPhone uit elkaar halen en de originele onderdelen eruit halen en gebruiken voor reparaties. Zo blijft uw iPhone dus geheel origineel na de reparatie bij ons.
Apple serialized onderdelen
Het vervangen van iPhone schermen vanaf de iPhone 11 wordt een stuk lastiger gemaakt door Apple. Na vervangen van het scherm door ons een onafhankelijk reparateur, krijgt u een systeemmelding krijgt waarin het toestel aangeeft niet te kunnen verifiëren of het vervangen scherm wel een origineel scherm is. Deze systeemmelding is geen belemmering voor het functioneren van het toestel. Deze melding komt enkel omdat het serienummer van het nieuwe scherm of onderdeel anders is dan het serienummer van het onderdeel dat vervangen moet worden. Deze video legt het erg goed uit. Deze melding is alleen te voorkomen door u toestel bij Apple of een Apple Independent Repair Provider (IRP) te laten repareren. Helaas zijn deze Apple Independent Repair Providers (IRP) totaal niet onafhankelijk zoals de naam doet vermoeden, zij mogen maar een aantal door Apple beperkte reparaties aanbieden.
Wij willen geen Apple Independent Repair Provider (IRP) worden omdat wij dan geen moederbord reparaties, waterschade reparaties enz. meer mogen uitvoeren van Apple. En u als klant dus minder reparatie opties heeft, dat is een slechte zaak voor u als iPhone gebruiker. Ander nadeel voor u als klant is dat al u informatie met Apple zal moeten worden gedeeld, dus Apple krijgt toegang tot alle data op uw iPhone! Ook moet u de ‘Zoek mijn iPhone’ uitschakkelen, en de data op u toestel wordt gewist.
Voorbeeld:
Bij twee gloednieuwe iPhone 14 toestellen worden de schermen van het ene toestel op het andere toestel overgezet, dan zullen beide iPhone 14 toestellen een systeemmelding geven!
Dus als er gebruik wordt gemaakt van niet-officiële (lees: niet direct bij Apple aangeschafte) onderdelen, zal er een systeemmelding worden getoond dat er niet kan worden gecontroleerd of het betreffende onderdeel origineel is ook al is deze wel origineel. Deze melding verschijnt eenmaal op u lockscreen, daarna gaat deze naar de instellingen app. Daar blijft deze 14 dagen staan. Deze melding zal uiteindelijk verderop in de instellingen worden verborgen.
Let op: Gebruik van niet-officiële (lees: niet direct bij Apple aangeschafte) onderdelen betekent niet dat het toestel onbruikbaar wordt, of minder goed werkt. Indien wij een nieuw origineel onderdeel gebruiken (bijvoorbeeld: verwijderd van een nieuw toestel), heeft deze exact dezelfde werking als een officieel (lees: direct bij Apple aangeschaft) onderdeel. U krijgt alleen een systeemmelding te zien, omdat wij het serie nummer niet kunnen koppelen aan het nieuwe originele onderdeel.
Meldingen op het toestel
Apple gaat dus stapje voor stapje steeds verder in het serializen van iPhone onderdelen, Dit is een slechte zaak voor u als klant en voor het milieu. Apple repareert officieel namelijk maar twee dingen het scherm en de accu, heeft u iPhone een ander defect dan vervangen zij het gehele toestel. Waar u ook nog eens honderden euro’s voor mag betalen, en uw oude toestel aan Apple moet afstaan. Wij repareren alles van schermen, accu’s, camera’s, camera lens, achterkanten, behuizingen, knoppen, oplaadpoort, moederborden, waterschade, enz, enz,. Wat natuurlijk veel beter is voor uw portemonnee en het milieu.
Wanneer krijgt u een melding?
Batterij vervanging: iPhone SE (2020), iPhone SE (2022), Xr, Xs, XS Max, 11, 11 Pro, 11 Pro Max, 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 13 Mini, 13, 13 Pro, 13 Pro max, 14 Mini, 14, 14 Pro, 14 Pro Max
Display vervanging: iPhone 11, 11 Pro, 11 Pro Max, 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 13 Mini, 13, 13 Pro, 13 Pro max, 14 Mini, 14, 14 Pro, 14 Pro Max
Achtercamera vervanging: iPhone 12 Mini, 12, 12 Pro, 12 Pro Max, 13 Mini, 13, 13 Pro, 13 Pro max, 14 Mini, 14, 14 Pro, 14 Pro Max
Achterkant vervanging: iPhone 14, 14 Plus


Zijn er oplossingen voor deze systeemmeldingen?
Deze meldingen zijn voor het eerst verschenen in 2018 bij de iPhone Xr. Alle modellen die na 2018 uitgekomen zijn hebben te maken met deze systeemmeldingen.
Oplossing 1:
Er bestaan namaak schermen die de mogelijkheid bieden om het bestaande serienummer erin te kopiëren. Bij een orgineel scherm is dat helaas niet mogelijk. Aangezien wij altijd originele onderdelen gebruiken, bieden wij deze mogelijkheid niet aan.
Oplossing 2:
Het is mogelijk om de gehele touch IC (chip), die het serienummer bevat, over te solderen op het nieuwe scherm. Deze oplossing brengt risico met zich mee, omdat met deze handeling veel hitte (+300 graden) noodzakelijk is. De benodigde hitte kan het nieuwe scherm beschadigen. Daarnaast kost de reparatie veel meer tijd en betekent dit ook dat de reparatie fors duurder is.
Oplossing 3 voor de accu:
Het is mogelijk om het BMS (Battery Management Systeem) van de oude accu te verwijderen en via geavanceerde soldeer techniek op een nieuwe accu cel te plaatsen. Echter is deze accu cel dan niet origineel, wat zeker bij een accu brandgevaar kan opleveren. Dat is dus geen optie, veiligheid voor alles!
Conclusie
De conclusie is dus helaas dat we momenteel moeten leven met deze systeemmelding. Hierdoor kunnen we wel de beste kwaliteit en snelle reparaties binnen 30 minuten terwijl u meekijkt aanbieden.
Hugh Jeffreys legt in onderstaande video uit wat Apple doet
The Right to repair
In Europa zijn wij als gezamenlijke onafhankelijke reparateurs een lobby begonnen om praktijken zoals hierboven ook in de EU aan banden te laten leggen / te verbieden. Immers is het niet milieu vriendelijk en totaal onnodig, om bij bijv. een gebroken cameralens, achterkant, defect knopje enz. enz. het gehele toestel te vervangen.

Let op, wij laten aan de binnenkant (op het vervangen onderdeel) van uw telefoon een kenmerk achter zodat wij kunnen zien dat het toestel door ons is gerepareerd (om fraude te voorkomen, dat is helaas noodzakelijk). Indien het toestel terug moet naar de fabrikant, moet u eerst bij ons langs komen, zodat wij dit kenmerk kunnen verwijderen.
Officiële factuur op naam voor uw verzekering of bedrijf
Bij ons krijgt u ten alle tijden een factuur op naam met BTW specificatie. Wij staan achter onze diensten en geven daar dan ook 12 maanden garantie op. Onze monteurs zijn volledig opgeleid. Na een reparatie bij ons, behoud u gewoon uw fabrieksgarantie.
Professionele smartphone en tablet reparatie
Wij nemen altijd adequate maatregelen tegen Electro Static Discharge (ESD). Uw toestel wordt met de grootst mogelijke zorg en kwaliteit gerepareerd. Wij gebruiken professioneel gereedschap van o.a. Amscope, JBC, Wiha, Hakko, Baku, Quick, Fluke.
12 maanden garantie
Wij zijn uniek met onze garantie termijn van 12 maanden garantie. Reparaties dienen goed te worden uitgevoerd en moeten duurzaam zijn. Wij gebruiken daarom uitsluitend originele onderdelen en geven u zelfs 12 maanden garantie op de reparatie en de vervangen onderdelen.
Snelle reparatie
Tijdens de reparatie kunt u onder het genot van een lekker kopje vers gemalen bonen koffie, frisdrank, water of thee meekijken hoe uw toestel gerepareerd wordt. De reparatie duurt niet langer dan 30 minuten. Wij werken op afspraak om u te garanderen dat we alle tijd en aandacht voor u en uw reparatie hebben. Door onze werkwijze heeft u nooit te maken met wachttijden. U komt binnen en we repareren uw toestel direct.
Professionele smartphone en tablet reparatie
Wij nemen altijd professionele voorzorgsmaatregelen voordat wij een reparatie uitvoeren, waaronder maatregelen tegen Electro Static Discharge (ESD). Uw toestel wordt met de grootst mogelijke zorg en kwaliteit gerepareerd. Wij zorgen er dan ook altijd voor dat al uw gegevens/data op u toestel blijven staan.
U kunt uw toestel niet missen, geen uur. Die wetenschap vormt het uitgangspunt van onze dienst: snel, klaar terwijl u wacht en vanuit een transparante en eerlijke bedrijfsvoering. U ziet wat we doen, en dat tegen zeer scherpe tarieven. Uw toestel is waardevol en bevat privacygevoelige informatie, waarmee wij zeer zorgvuldig en discreet omgaan.
Betaling
Graag betalen met uw pinpas, maar contant kan natuurlijk ook.
Snelheid is bij waterschade zeer belangrijk
Uw toestel moet binnen 72 uur na het contact met water en/of vocht bij ons binnen zijn, zodat we het toestel chemisch kunnen reinigen om corrosie en kalkafzetting aan het PCB (moederbord) te beperken. Geen enkel toestel is waterdicht, enkel spatwaterdicht. Ook toestellen met een IP-certificering zijn niet waterdicht. Daarom sluit ook elke fabrikant garantie uit bij waterschade, welke IP-certificering hun toestel ook heeft.
Droog u toestel (uitwendig) met een handdoek af. Droog het toestel NOOIT met een föhn, in een oven, in de zon, op de verwarming, enz. Leg het toestel ook NIET in rijst, dit is een mythe.
De kosten voor de waterschade behandeling bedragen €40,- euro incl. montage en BTW. Ongeacht of het toestel wel of niet te redden is. Deze kosten zijn voor de arbeidstijd, kennis, apparatuur en chemische middelen. Reparatie duur is 2 a 3 werkdagen. Lees hier verder over waterschade reparatie
Bel ons onmiddellijk als u toestel nat is geworden: 073 822 0013
Hoe langer u wacht met u toestel naar ons te brengen, hoe kleiner de kans op succes.
- Binnen 1 tot 6 uur 90%
- Na 6 tot 12 uur 80%
- Na 12 uur tot 72 uur 40%
- Langer dan 72 uur <5%
Voorraad smartphone en tablet reparatie
Voor alle toestellen op onze website heeft Phone Repairs 95% van de onderdelen op voorraad. Hierdoor kunnen wij u altijd snel helpen. Mocht er onverhoopt een onderdeel niet op voorraad zijn, dan is deze doorgaans binnen twee werkdagen binnen. Soms wat langer als we de onderdelen speciaal voor u nog moeten importeren. Wij kunnen u dus altijd snel helpen.
Bij Phone Repairs kunt u terecht voor professionele, snelle en voordelige reparatie van uw iPhone, iPad, Samsung, Huawei, Nokia, Honor, Google Pixel, OnePlus, LG, Xiaomi, Poco by Xiaomi, Nexus, Sony, Meizu, Moto, Microsoft Lumia, Nokia Lumia, OPPO, Wiko, Motorola, Lenovo, Elephone, UmiDigi, Essential Phone, Vivo, en Asus.